Μουσική και χωροταξική νοημοσύνη: Μαθαίνουμε τα χρώματα

 Πριν ακόμα κλείσουν τα δύο χρόνια, τα παιδιά αρχίσουν να αναρωτιούνται για τα χρώματα, συνήθως έχουν και προτίμηση (ακούγεται περισσότερο το μπλε!), αλλά και ξεκινούν να ζωγραφίζουν. Αυτή η χωροταξική ευαισθητοποίηση, αλλά και η ενασχόληση με τη ζωγραφική, βοηθά εξαιρετικά τη δεξιότητα της λεπτής κινητικότητας του παιδιού, αλλά και το βοηθά να εκφράζεται και να μαθαίνει μέσα από τον αναστοχασμό. 

Ο αναστοχασμός είναι η ουσία της μάθησης. Αυτός ο χρόνος ηρεμίας και σιωπής που χρησιμοποιεί το παιδί για να αναπαραστήσει με δισδιάστο ή τρισδιάστατο τρόπο την πραγματικότητα που βιώνει, είναι η ουσιαστική περίοδος μάθησης. Εξάλλου, η καλλιτεχνική δημιουργία του παιδιού αποτελεί και πολύ χρήσιμο εργαλείο στα χέρια του γονέα ή του παιδαγωγού, για να αντιληφθεί τι και πώς κατανοεί ένα παιδί. Πέρα από αυτό, η συνεχής επαφή με τα χρώματα, βοηθά το παιδί να σκέφτεται πιο σύνθετα και πιο δημιουργικά. 

Αξίζει, λοιπόν, από νωρίς να βοηθήσουμε, ώστε αυτή η επαφή να εμπλουτιστεί με ερεθίσματα μουσικά, γλωσσικά και χωροταξικά. Συνδυάστε τραγούδια, υλικά καλλιτεχνικής δημιουργίας, αλλά και παραμύθια και ιστορίες: 

Μουσικά κομμάτια για κάθε χρώμα

  • Κόκκινο: "Κόκκινο" από Ζουζούνια και "Μήλο μου κόκκινο" (παραδοσιακό τραγούδι)
  • Μπλε: "Μπλε" από Ζουζούνια και "Το Θαλασσί της Θάλασσας" (Κότσιρας)
  • Κίτρινο: "Κίτρινο" από Ζουζούνια και "Η Μαγιονέζα" από Λιλιπούπολη
  • Πράσινο: "Πράσινο" από Ζουζούνια και "Ο Χορός των Μπιζελιών" από Λιλιπούπολη
  • Πορτοκαλί: "Πορτοκαλί" από Ζουζούνια
  • Μωβ: "Μωβ" από Ζουζούνια
  • Γαλάζιο: "Γαλάζιος Δούναβης" του Στράους (μπορούν να ζωγραφίσουν και ένα ποτάμι, ακούγοντας τη μουσική)
  • Ροζ: "Ροζ" από Ζουζούνια και "Ρόζα Ροζαλία" από Λιλιπούπολη
  • Καφέ: "Καφέ" από Ζουζούνια και "Μια Αρκούδα Καφέ" από Λιλιπούπολη
  • Γκρι: "Γκρι" από Ζουζούνια και "Ελεφαντάκι" (Δεληβοριάς)
  • Άσπρο: "Άσπρο" από Ζουζούνια και "Κύλα Γιαουρτοπόταμε" από Λιλιπούπολη και "Άσπρα Καράβια τα Όνειρά μας" (Πουλόπουλος) 
  • Μαύρο: "Άσπρο-Μαύρο" από Ζουζούνια

Υλικά καλλιτεχνικής δημιουργίας

  • Μαρκαδόροι χοντροί 


 

  • Ξυλομπογιές χοντρές 
  • Χοντρές ξυλομπογιές με εργονομική λαβή

  • Λαδοπαστέλ 
  • Ειδικές κηρομπογιές σαν πέτρες, που βοηθούν το παιδί να πιάνει καλύτερα 
  • Ειδικές κηρομπογιές σαν βαζάκια, που χρησιμεύουν και σαν παιχνίδι, καθώς στοκάρονται η μια πάνω στην άλλη 
  • Νερομπογιές 
  • Νερομπογιές σε φιαλίδιο με σφουγγαράκι 


 

  • Τέμπερες 
  • Κραγιόνια 


 

Παραμύθια και ιστορίες για κάθε χρώμα

  • Κόκκινο: "Η Κοκκινοσκουφίτσα" ή το "Ουπς"
  • Μπλε: "Ο Νόι και η Φάλαινα"
  • Κίτρινο: "Πώς να Πιάσεις ένα Αστέρι"
  • Πράσινο: Παραμύθια "Η Πριγκίπισσα και ο Βάτραχος" ή "Μια Κάμπια Πολύ Πεινασμένη"
  • Πορτοκαλί: "Απέναντι" ή "Η Μέρα που τα Κραγιόνια τα Παράτησαν"
  • Γαλάζιο: "Μα τι Υπέροχος Κόσμος!" ή "Το Φαγκρί και το Σκουμπρί"
  • Ροζ: Μουσικό παραμύθι "Τα Τρία Γουρουνάκια"
  • Καφέ: "Πες μου, καφέ αρκούδα, τι βλέπεις;"
  • Γκρι: "Σε παρακαλώ, μπαμπά, φέρε μου το φεγγάρι"
  • Άσπρο: "Το Μικρό Άσπρο Ψαράκι" ή "Μισέλ, το πρόβατο που δεν είχε καθόλου τύχη"
  • Μαύρο:"Ο Φεγγαροσκεπαστής" ή "Πιγκουΐνος χάθηκε, πιγκουΐνος βρέθηκε" 

 


Σχόλια